|
 |
 Gemeente waarschuwt de tokkies uit Het Broek De kersverse minster Vogelaar fladdert al enkele weken van wijk naar wijk, kwistig bakken met geld uitdelend aan allerhande tokkies, in de stupide hoop dat wanneer je de leefomgeving een upgrade geeft (en dus de huren verhoogt) de tokkies als de wiedeweerga weer naar school of aan het werk gaan.
Geïnspireerd door minister Fladderaar Vogelaar heeft de gemeente Arnhem een grote broek aangetrokken en een paar stoere uitspraken gedaan. De gemeente Arnhem waarschuwt dat zij de tokkies in de onlangs opgeknapte wijk Het Broek gaat waarschuwen. "Hou nou een sop met stoute dingen doen!"
Hand in hand met oom agent (dat dan weer wel) gaan de ambtenaren binnenkort van deur tot deur aan de bel hangen om het gajes te vertellen dat ze op moeten houden met hun nachtelijke zuip-, bral-, schreeuwpartijen en barbecues, dat het slaan van de wettige echtgenote geen recht is, WAO niet bedoeld is voor de aanschaf van een nieuw busje voor het eigen klusbedrijfje en de kinderen al drie maanden niet meer op school zijn geweest. De gemeente heeft zelfs een heus project opgezet, met bijbehorende website en eigen projectleider: Jan Jans, we noemen hem gemakshalve even Sjakie. Ook heeft de gemeente een half jaar lang nagenoeg alle kostbare hulpverlening gereserveerd om deze tokkies enig normbesef bij te brengen. De andere hulpbehoevenden moeten maar even op een wachtlijst.
Wij snappen het ‘waarschuwen’ niet zo. Hoezo ‘waarschuwen’? Waarom niet een meer effectieve aanpak? Per direct beëindiging van de uitkering, verplicht aan den arbeid en ouders verantwoordelijk stellen voor alle shit die de kinderen uithalen. Geen smoesjes, geen gejammer, conformeren aan de regels en anders direct sanctioneren. Iedere hardwerkende Nederlander wordt snoeihard vervolgd door Koos Spee en z’n vriendjes bij het Openbaar Ministerie als ze ook maar iets naast de pot pissen, terwijl dit soort tuig decennialang hun gang kan gaan en als beloning alweer een enorme sloot met geld in het vooruitzicht wordt gesteld. Dames en heren beleidsmakers en politici, creëer eens echte kansen voor de tokkies op deze aarde, kappen met het sussen van je eigen geweten door munten te schuiven, mouwen omhoog en nu echt aan het werk. Ga problemen oplossen!
Overigens waarschuwde de gemeente deze tokkies eind jaren 80 ook al eens, zonder gevolg te geven aan de weigeringen en zonder tastbaar resultaat. In 1997 werd er nog een enorme sloot geld in het project ‘Gezond en Wel’ gestoken en vorig jaar ontving het Broek dik 2 miljoen, toen voor het project ‘Sociale herovering Het Broek’, ook nooit meer wat van gehoord.
.gladio | 19-05-2007 | 17:46 | link | 33 reacties

De reacties op dit artikel zijn door bezoekers van gladio.nl geschreven. Hun mening vertegenwoordigt niet per definitie de mening van Gladio. Gladio is niet aansprakelijk voor de inhoud van de geplaatste reacties en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van websites waarnaar wordt verwezen.Het Broek, maak er een parkeerplaats van, alle problemen opgelost! . Haha23-05-2007 00:38De ferme jongens, stoere knapen van Gladio weer eens op hun best.
Leg hen een meervoudig geleed en pluriform gelaagd probleem voor (een double trouble zorgzone, een triple trouble achterstandswijk of een complexe financierings- en bestuursproblematiek, maakt niet uit)
en hup daar komt de chirugische precisie waarmee deze Social Engineers met één forse jaap dwars door alle harde en zachte weefsels, organen, klieren en botten snijden,
de kortste weg van A naar B: de rechtlijnigheid.
Het is zoals Martijn Leisink al eens op deze pagina's schreef over een ander probleem (maakt niet uit):
het gaat niet om de inhoud, het gaat om het principe. . óók stemmingmakerij23-05-2007 12:36Het redactioneel(?) stuk over de Tokkies is een juiste weergave van de situatie.
Een hele verbetering zou al zijn als de overheid het gratis uitdelen van veel geld in de vorm van z.g. uitkeringen stop zou zetten.
Bekend is ( al duizende jaren) dat de mensen dan onmiddelijk `s morgens heel vroeg uit bed komen en aan de slag gaan.
Om een concentratie van a-sociale figuren met hun gezinnen te bemoeilijken kan ( hoe gek het ook klinkt) met verkeersmaatregelen.
Ook op een boerderij waar veel rommelige hoeken ongemoeid gelaten worden nestelen zich hele rattenkolonies op plaatsen waar ze niet gestoord worden door passanten.
25 jaar geleden hebben de bestuursleden van de Ondernemersvereniging ( waar ik bij hoorde)de gemeente herhaalde malen gewaarschuwd dat het gevoerde ( en nu gehandhaafde) verkeersbeleid, waarbij de onderlinge communicatie van alle stadsdelen verstoord, c.q.afgesloten wordt, tot Getto-vorming zou leiden. . J.W.van Steijn23-05-2007 20:46@. óók stemmingmakerij
Deze "triple trouble achterstandswijk" is ontstaan doordat ons stadsbestuur al decennialang pappen en nathouden in de vorm van symptoombestrijding verkiest boven het aanpakken van het probleem.
Werd er maar eens gekozen voor de koste weg van A naar B, in plaats van de ogen te sluiten voor A en vervolgens B kapot te knuffelen.
Maargoed, hoe zou jij de problemen in Het Broek (en andere achterstandswijken) aanpakken? . Martijn23-05-2007 21:20
(reactie op een edit)Redactie Gladio
--------------------------------------------------------------------------------------------
Retoriek van de kettingzaag.
Hoorde zoiets niet in een spuugbakje thuis?
De lezers van Gladio hebben niets uitstaande met wat ze op deze website tegenkomen. Hun mening vertegenwoordigt niet per definitie de mening van Gladio. Bezoekers zijn niet aansprakelijk voor de inhoud van de geplaatste artikelen, en zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van de website.
. Vern Dudley 23-05-2007 22:44Ja..........en!?!
Is samenwerking tussen overheidsinstanties niet goed? . J. Swelsen24-05-2007 00:24@ Martijn:
"hoe zou jij de problemen in Het Broek (en andere achterstandswijken) aanpakken?''
Op dezelfde manier als jij, beste kapitein.
Door OOK aan de kant van de oplossingen te gaan staan.
Op de wal, dus.
Met een parapluutje.
Tegen de regen en de drup.
En met een reddingsvestje.
Voor het geval ik ook tussen wal en schip zou geraken,
bij pogingen mensen om van de wal in de sloot te trappen.
En met een zalfje,
tegen elke schuld is eigen dikke bult.
Wat, overigens, heb je WEL begrepen van mijn ironische
commentaar op de ornimineus Gladioteske aankeilerrrronk-ronk-kronkel?
Geheel die ondertekening gemist?
OOK OOK OOK STEMMINGMAKERIJ. Zsadt wasz ze point . Oink. Oink.
My plea? Quilty as you are, my friend.
And by the way, waarom schop je die kakkerlak die het hier heeft over 'rattenkolonies', niet eens terug onder de stoeptegel waar hij zijn persverse interpretatie van vrijheid van meningsuiting bij elkaar aan het fermenteren is?
Your plea? Quilty as he is? . óók stemmingmakerij24-05-2007 00:36Heel goed dat dit eens bespreekbaar gemaakt wordt, kappen met geld strooien en de aso's hardhandig opvoeden.
Complimenten aan team Gladio. . Realist24-05-2007 13:15Een anoniem persoon noemt mij kakkerlak en wil me onder de stoeptegel schoppen.
Nou waarde Heer, ik ben daar niet boos over; wel bedroefd.In de eerste plaats natuurlijk dat U vanuit een hinderlaag anoniem een guerilla-oorlog voert tegen iemand die voluit met zijn eigen naam midden over de weg marcheert.
Als U wat meer aandacht besteed had bij het lezen van mijn bijdrage, zult U toch gezien hebben dat ik nergens het recht van vrije meningsuiting van wie dan ook verhinderen of belemmeren wil.
Ik ben zelfs zeer benieuwd naar meningen uit achterstandswijken, maar ik heb er nog nooit een gehoord.
Mogelijk hebt U die wel gehoord, en wil ik die t.z.t. graag vernemen.
U schrok hevig van beeldspraak over rattenkolonies, maar die houd ik staande.
Inderdaad is mijn overtuiging en ervaring dat het ontoegankelijk maken van gebieden zeer ongewenste gevolgen kan hebben.
In onze stad is het nu zo, dat niemand meer in een sterk afgezonderde wijk ( door een merkwaardig verkeersbeleid) komt, tenzij hij huisarts of sociaal werker is.
Het zou mij verwonderen als U dergelijke achterstandswijken wel bezoekt.
Als dat zo is, vertel er eens wat over; dat kunnen zeker interessante praktijk verhalen zijn.
. . J.W.van Steijn24-05-2007 20:56@ .óók stemmingmakerij,
U heeft het over pogingen mensen om van de wal in de sloot te trappen. Helaas is de watjesaanpak van de laatste twintig jaar geen poging, maar het daadwerkelijk van de wal in de sloot trappen van de op de belastingpenningen betalende medemens parasiterende 'hufters' uit de achterstandswijken. Deze mensen zijn niet geholpen met een fluwelen handschoen die hen een zak geld aanreikt, een socio-psycho-noem-nog-eens-wat-praat-oloog op hen afstuurt, de schulden aflost en die een hondenpoepveld in de straat aanlegt. Deze mensen zijn gebaat bij duidelijke grenzen die gesteld worden aan het toelaatbare. Handhaving van deze grenzen en tucht en orde die hen er toe dwingt iets nuttigs met hun leven te doen, daarmee een kans scheppend om uit de vicieuze circel te springen die hen al decennilang in de steun en in een achterstandswijk houdt.
Dat, waarde vriend, is mensen verder helpen!
(overtigens is je bericht geen antwoord op mijn vraag, je antwoord is althans weinig concreter dan het hersenloze en weinig effectieve gekakel van de politiek.. 'we gaan aan de kant van de oplossingen staan' -> HOE DAN ? <-) . Martijn24-05-2007 21:34@Martijn
'op de belastingpenningen betalende medemens parasiterende 'hufters' uit de achterstandswijken'.
Dank je voor deze nuance beste Martijn. Een stuk opbouwender dan 'het hersenloze en weinig effectieve gekakel van de politiek'. Ook hartelijk dank voor je belastingpenningen overigens!
Artois.
. René (Artois) Gerrits25-05-2007 12:24Ik las onderstaand artikel in de krant van vandaag. Interressant, je kan een search-replace doen en het woord 'Marokkanen' door 'Hufters uit achterstandswijken' vervangen en kiek nou.....
Als René en stemmingmakerij nog eens dertig jaar hun oogkleppen op willen houden, vooral doen, wel zo handig als je je eigen schuldgevoel wilt onderdrukken. Ich habe es nicht gewusst dat die problemen zo erg waren en we ze alleen maar verergerden.
Inderdaad 'Oink. Oink.'
Aritkel:
'Erken het Marokkanendrama'
AMSTERDAM - Stop met de Marokkanenindustrie en erken dat er een drama is met die bevolkingsggroep.
Dat bepleit cultureel antropoloog Huug van Ooijen. De organisatie-adviseur in het welzijnswerk constateert dat de overheid al een kwart eeuw faalt als het gaat om de aanpak van problemen met Marokkanen.
'Eén van de redenen is dat de omvang van het probleem nog steeds niet wordt erkend. Bijna tweederde van de oudere Marokkaanse mannen heeft een uitkering, jongens scoren zeer hoog in de statistieken van overlast, criminaliteit en schoolverlaten. Het gaat dus niet om een klein groepje dat het verpest voor de meerderheid', schrijft hij op de opiniepagina van Trouw.
...
De hele welzijnsindustrie faalt volgens hem hopeloos. 'Het is van belang dat de overheid de teugels weer strak in handen neemt. Waarom is er bijvoorbeeld nog geen inspectie voor welzijn en jongerenwerk, net als in het onderwijs?'. Van Ooijen hoopt dat het nieuwe kabinet erin is geslaagd 'door het wazige standpuntenkordon heen te breken en samen met de lokale overheden zijn verantwoordelijkheid neemt'.
. Martijn25-05-2007 15:29Minister Vogelaar meldde gisteren dat de term probleemwijk in de ban gaat, het is nu aandachtswijk. Schaamteloos hoe de politiek problemen ontkent, bijvoorbeeld door al tientallen jaren lang het beestje niet bij de naam te nomen.
En oh ja, een junk is een junk en geen patient.
En inderdaad, geweten wordt gesust door er een paar miljoen tegenaan te gooien. Of die miljoenen bijdragen aan oplossing van de problemen maakt niet uit. Het geweten is gesust. . Robbedoes25-05-2007 15:59@ Martijn
"overtigens is je bericht geen antwoord op mijn vraag,
we gaan aan de kant van de oplossingen staan > HOE DAN ? <”
Verblind door je allesverzengende cynische blik op de samenleving, heb je wederom geen oog voor het reeds twee maal gegeven sarcastische antwoord op HOE DAN?
Nogmaals,
jouw manier van aan de KANT van de oplossingen staan,
is als die van een beste kapitein, die op de WAL staat te roepen.
Hoewel, het is meer moord en brand schreeuwen, eigenlijk.
Zal ik je een gratis voorzetje geven voor jouw repliek?
Iets als
"neen! ik ben een roepende in de woestijn!
en ik moet wel,
want de rest van de samenleving bestaat
enerzijds uit tuig, hufters en parasieterende aso's,
anderzijds uit hersenloze en kakelende politici."
--------------------------------------------------------
Ik twijfel geen moment aan het oprechte maatschappelijk engagement van
Martijn en Van Steyn.
Maar hun steeds meer naar paranoia riekende intifada en fatwa's tegen tegen Het Machtblok van Links en Laf, tegen Het Militant/Infantiel Complex, tegen Het Pervers StaatsKapitalisme van Subsidianten en Gesubsidieerden (weer 3 gratis voorzetjes), begint stuitende vormen aan te nemen.
Stuitende vormen:
Het laagje vormelijk beschaafde vernis over de bij tijden* abjecte teksten van Van Steyn,
en de bij tijden* hysterische uithalen van Martijn.
Telkens weer vinden de heren elkaar, als twee handen op één rechts-reactionaire buik, wanneer andersdenkende oprecht maatschappelijk geëngageerden
DAADWERKELIJK, MET DE POTEN IN DE MODDER
EN MET OPGESTROOPTE MOUWEN IETS DOEN MET/VOOR/TUSSEN
white trash dan wel zwart uitschot op bijvoorbeeld de Steenstraat of het Broek. (Zoek en vind in het Archief alhier, hun bij tijden* diskwalificerende uitwassen in de comments).
* zo nu en dan, soms, niet altijd.
Echter wel stelsel- en systematisch.
Symptomatisch/ideologisch, ‘dus’.
----------------------------------------
@ Martijn:
"overtigens is je bericht geen antwoord op mijn vraag"
Ik breng graag in herinnering dat Arouette, Gerbert en vele anderen,
al ruim een maand zitten te wachten op de gevraagde én beloofde repliek
inzake de Martijn/Van Steyn Doctrine over
The Good, The Bad and The Ugly
in de wereldgeschiedenis van de (on)menselijkheid.
Over en weer geheel bekend met de wederzijdse denk- en schrijfstijlen,
zou ik dat voor jullie best wel even (gratis) willen opnoteren,
en dan kopiëren jullie mijn opgewonden stand-up weer even,
en zo verder* (*zie boven).
Gewoon, in het kader van
. óók stemmingmakerij25-05-2007 17:21Outch.
@ Martijn:
"Ich habe es nicht gewusst"
plus
'Erken het Marokkanendrama'
equals
Parafrase Holocaust-ontkenning.
Nu ga je ver. Way to far.
Maar je hebt misschien een 'Endlösing dieses Problems?"
. Way beyond Stemmingmakerij 25-05-2007 17:35Dat moet ik dus terugnemen, over
- oprecht maatschappelijk engagement van Martijn
- bekend met zijn denk- en schrijfstijl.
Gatverdamme, jong,
dit had ik zelfs (juist) van jou niet verwacht.
What's next? Ik moet het KZ in? . Kudtburger, etc, alias R.25-05-2007 17:45@óók stemmingmakerij.
Als het nu eens over het onderwerp zou hebben en niet helemaal zou doordraaien en jijbakken over de denkwijze van Martijn en Van Steyn, dan komen we ook eens verder. Wat is jouw visie op de gestelde problematiek? . Ruurd25-05-2007 19:33@ Ruurd
Pardon? IK draai door? Duh-uh-uh, lachuh!
En U en ik denken verder te komen?
Met wat?
Met het entameren van redeloos en radeloos geleuter, alhier,
dat 1 op 1 een slap aftreksel is van het redeloos en radeloos gedrag aldaar?
Geloof me nou, die probleengassies met de schuldige vuile handen aldaar,
zijn daar echt veel beter in
dan de gratuite schone handen moralisten alhier.
Lees nou eens goed wat ik in mijn eigen woordjes zeg.
U meneer, bepaalt namelijk mijn kaders niet. . óók 25-05-2007 20:45Ik proef irritatie bij b.v.stemminmakers over sommige opmerkingen mijnerzijds.
Dat is erg jammer, maar daar kan ik niks aan doen.Ieder heeft zijn persoonlijke kijk op een situatie; dat heeft een stemmingmaker ook. Waar men bij een serieuze(?) discussie voor op moet passen is, dat men de brenger van een onprettige boodschap, zoals in de middeleeuwen, niet de ogen uit moet streken. Nu zeggen we : "Don`t shoot the messenger"of zoiets.
Sprekende over a-sociale achterstandswijken, eerst probleemwijken geheten en nu "Aandachtswijken".
Ik pretendeer dat ieder weldenkend mens dat aan zag komen, en dat het inderdaad het doorschieten van een Links-beleid betreft.
Om het zeer complexe probleem samen te vatten in en regeltje is zelfs mij niet mogelijk, maar nogmaals ik ( en niet alleen ik) ben er van overtuigd dat het opengooien en openhouden van alle wijken helpen dat er zich ongewenste broeinesten vormen.
Voorts moet de prioriteit gelegd en gehouden worden bij de verantwoordelijkheid van de personen in kwestie. Dat wil dus zeggen dat zij zelf hun kost moeten verdienen en pas aanspraak kunnen maken op overheidsondersteuning als zij dat niet KUNNEN, maar nooit of te nimmer als zij niet WILLEN.
Ik wil dit stukje eindigen met kleine anecdotes, die zich in mijn directe leefkring afspeelden.
Enige jaren terug werd er op een vestiging een gewapende roofoverval gepleegd;de daders werden gepakt en beloofden bij de rechter empassant de schade te zullen vergoeden. Die vergoeding heeft nooit plaatsgevonden.
Jaren later speelden bij een happinening een orkestje op het toneel.De muzikanten werden zeer geprezen. Tot stomme verbazing van èèn de toeschouwers (uit mijn kringen) speelde een dader der overvallers ook mee, waarvoor hij geprezen werd.
Mijn relatie maakte na de show enig stampij ( of stampei?).
Tweede anecdote: Enige maanden terug werd een aardige dame aangenomen in zaak met balie-verkoop. Met mooi weer werd dame plotseling ziek; datkan natuurlijk en collega`s sprongen in.
Bij het volgende mooie weer was de dame weer ziek.Bezoekersvan de zaak zeiden: "O, ja? kijk eens op www...." ;
En warempel daar was de zieke dame te zien als danseres in een discoteek.
De dame in kwestie is ontslagen.
Beiden woonden in een bekende "Probleemwijk".
Ik geef toe, het is allemaal flauwekul en heeft met de zaak weinig te maken; ik wou het voor de aardigheid even kwijt. . J.W.van Steijn25-05-2007 20:50Neen mijnheer.
U irriteert niet. U schoffeert.
En speelt daarna de vermoorde onschuld. En de gekwelde geest.
Overigens, zeer lezenswaardige anekdotes.
Absoluut geen flauwekul of kattepis.
Maar daar hang je er toch geen wereldbeeld aan op?!
. óók 25-05-2007 21:06Wereldreiziger heeft toch wel wat moeite met het 'zwarte pieten' over links. Wanneer was er in Nederland een linkse meerderheid? Het huidige & oude beleid is net zo hard door rechts aangedragen en uitgevoerd.
"la izquierda puede ir que lejos como a la derecha permita" . Wereldreizger25-05-2007 22:40Geachte anonieme Heer/Mevr. óók!
Ik heb even in de dikke van Dale gekeken, omdat ik een beetje twijfelde over de interpretatie van het woord schofferen.
van Dale schrijft: vernielen, schenden,beschadigen.
Ik kan me niet herinneren dat ik iets vernield of geschonden heb; mocht dat toch zo overgekomen zijn, dan bied ik mijn verontschuldigen aan.
Beschadigen, dat zou kunnen. meerdere keren heb ik met overuigende feiten en meningen zware gaten geschoten in de meningen van anderen.
Men heeft dat nooit kunnen weerleggen, maar het wordt me niet altijd in dank afgenomen, daar ik jarenlang gekoesterde overtuigingen aan het wankelen gebracht heb.
En dat is helemaal niet erg, want daartoe dient Gladio, maar sommigen zullen het inderdaad aanvoelen als "beschadigen".
U moet daar niet om treuren, want een discussie met andersdenkenden( zoals ik) werkt louterend.
P.s.Zou de deelnemer die in het Spaans(?) schrijft, daar een vertaling bij kunnen zetten, want mijn Spaans is niet om over naar huis te schrijven! Bij voorbaat dank!. . J.W.van Steijn26-05-2007 21:02Ah, gelukkig ben ik niet vergeten door een ieder, lees ik...ja mensen van Gladio, je kunt wel puberaal Nederlands (kudt ipv kut) à la Geenstijl hanteren, maar dat ontslaat je niet van de plicht om op de inhoud in te gaan! Ik ben nog steeds benieuwd waar het gebrachte nieuws op gebaseerd is. Om nog maar te zwijgen van de journalisten die nog onwetend zijn van het genie dat zich in een Nederlandse aandachts...eh provinciestad bevindt! Discovery en History Channel hebben al flink geboden. . Gerbert27-05-2007 01:36My dear @óók.
Hier zou je voorbeeld van een benadering van een "meervoudig geleed en pluriform gelaagd probleem"
Tokkie: Dag, ik moet mij melden...
Soc.Dienst: Ja, fijn dat u even tijd voor ons kon vrijmaken. Zeg, wij hebben een baan voor u. Werken bij de slachterij. Eenvoudig werk, 40 uur in de week, geen onaardig salaris.
Tokkie: Maar, maar........ hebben we daar geen Polen voor dan?
Soc.Dienst: Ja, die hebben we genoeg, maar we vinden het ook fijn wanneer u eh... ook eens wat ging doen voor de kost.
Tokkie: Maar ik heb nog nooit wat gedaan!
Soc.Dienst: Ja, dat klopt, en u vader ook niet en uw opa ook niet, maareh tijden veranderen...
Tokkie: En als ik het niet doe?
Soc.Dienst: Dan trekken wij uw uitkering per direct in en komt een huisuitzetting in het zicht. Immers u kunt de huur niet meer betalen. U zal keuzes moeten maken.
Tokkie, Wel Go...., ik ga de SP bellen. Arme mensen opjagen.... Ik heb net een nieuwe beertender en barbeque gekocht... eh aangeschaft.
Soc.Dienst: Meneer, u wordt morgen om 07:00 uur aan de slachterij verwacht, zoniet, dan kent u nu de consequenties.
Tokkie: en de kinderen dan? Wie past er op hen?
Soc.Dienst: Ja ook die worden morgen weer op school verwacht, gepoetst en aangekleed.
Tokkie: Wat!? en als ik weiger?
Soc.Dienst: In dat geval beschikt u over te weinig verantwoordelijkheidsgevoel en neemt de overheid de opvoeding over. Goedemiddag. Next!
Best @óók, wat is er "meervoudig geleed en pluriform gelaagd" aan zo'n probleem? De basis van veel wijkproblemen is dat men niets doet en niet betrokken raakt bij de samenleving. Werk is een snelle en bevredigende oplossing. 't Is even doorbijten, ik weet het, maar het werkt wel. Andere mensen doen het namelijk ook.
Oplossing van Gladio buiten de kaders van de wet? Volgens mij is de politiek in dit land de wetgevende macht en pretendeert men de oplossingen allemaal te kennen rond verkiezingstijd. Niet blijven lullen dan, poetsen! Ga wetgeving aanpassen!
. Ruurd27-05-2007 14:08@ Ruurd
SP: Hi meneer Tokkie, ja ze zijn erg soft bij de soc. dienst. Het wordt inderdaad meedoen of achterblijven. Dus er is niets te kiezen, u krijgt het voor de kiezen & gaan met die banaan.
Tokkie: Ja, maar .....
SP: nee dan moet u bij de heer Bos en kornuiten zijn ... wij zijn wel sociaal maar niet gek ..
de groeten ..... . SP-ert27-05-2007 14:21@ Ruurd,
De aankeiler veronderstelt (terecht) een (zeer werkelijk bestaand) sociologisch probleem,
kortom een probleem dat verweven is met de "meervoudig gelede en pluriform gelaagde" samenleving als geheel.
Daar kan je dan wel een particulier gevalletje uit plukken,
maar dat is sociologie* van de koude grond.
De persoonlijke benadering van jouw casusTokkie is overigens psychologie* van de koude grond.
Ach nee, ik moet het anders zeggen.
De enige -logie die je werkelijk toepast is: ideologie.
En die is dan inderdaad weer van de koude grond.
Want daarin heb je gelijk: eerst zal nieuwe wetgeving moeten worden gekweekt.
En dat, Gladio en Ruurd, bereik je niet door stemmingmakerij tegen de "hersenloze en kakelende politici" die jullie proeftuintje moeten gaan omspitten.
Wie aversie zaait, oogst nul op het rekest.
Daarom weiger ik nog steeds in te gaan op die zogenaamde 'inhoud' van de aankeiler
en zeur ik nog even door over de hier gebruikelijke 'methode' om de maatschappij te verbeteren.
Naar verluid bestaat die methode uit het voornemen om politici net zo lang op te pesten tot ze "met het schuim op de bek reageren" en "het bloed voor de ogen krijgen".
Dat schiet lekker op. Er reageert hier dan ook vrijwel geen enkele politicus meer.
Dat is al zo sinds de 'comments' zijn open gesteld.
Geen brieven en vragen meer aan politici,
maar hup, direct een Rechtse hoek uitdelen in de aankeiler,
waarna er altijd wel een steinemans is, die een uiterst beschaafd wurpgreepje denkt aan te kunnen leggen,
gevolgd door een ander zelfverklaard slachtoffer van Links,
die een serie verbale doodschoppen nageeft.
De aankleiler:
even lekker een knuppel in het hoenderhok gooien
en dan zelfgenoegzaam gaan zitten kijken hoe een wolk van veren opstuift.
Niet zo handig, als je net met pek hebt staat te te smijten...
tegen de (linkse) wind in...
Counterproductief, heet dat.
-----
* vertel nou eens, wat voor begeleidingstraject heb je eigenlijk voor ogen?
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen best wel eens een koude douche kunnen gebruiken.
Maar om ze dan meteen maar midden de oceaan te flikkeren,
waar ze de aanwijzingen niet kunnen horen van de beste kapiteins die op de wal staan... . óók rethoriek27-05-2007 19:57Schrijver van óók rethoriek is het niet helemaal eens met Ruurd kennelijk.
Het geconstrueerde geval van iemand die slager kan worden, maar groot bezwaar heeft aan de bezigheid daarvan.
Het zal inderdaad wel een overbelicht voorbeeldgeval zijn, maar helaas is de strekking toch wel actueel.
Ik vind een dergelijke benadering zeer nuttig; want tevaak worden in de politiek op grote afstand globale beslissingen genomen ( of juist niet)waarvan de gevolgen in de praktijk onvoldoende bekend zijn.
Daarom is het erg belangrijk juist naar die uitwerking in het dagelijks leven te kijken.
Om het een beetje grof te zegen; De beslissers moeten zo spoedig mogelijk in voorkomende gevallen met de neus op de feiten gedrukt worden.
Vaak kunnen dan echte, of geconstrueerde, anecdotes veel voorlichting geven, als het hen persoonlijk ontgaan is.
Het is een euvel in de politiek dat nogal wijd verbreid is.Deze week b.v. ( iets anders; maar ik spring wel vaker van de hak op de tak)in de Gelderlander een artikel over het meesterbrein van de verkeers-aanpak, die afscheid neemt. Hij zegt ( en halaas hij niet alleen) op den duur zullen de mensen aan maatregelen samenhangend met de Centrum Ring, er wel aan wennen.
En dat is nu een punt waar ik overwegend pricipiële bezwaren tegen heb.
Kort gezegd: Ik vind dat het bestuur zal moeten wennen aan de wil van de burgers; en niet omgekeerd.
En dan kunnen we zonder moeite een flink lijstje opstellen van landelijke en plaatselijke miskleunen.
Weer even eindigen met waar gebeurd feitje uit mijn directe omgeving: Een niet onbekend iemand toont een kaart, en zegt tegen de "baas"van een MKB bedrijf: "Teken dat es even".Vraag:"wat is dat?". ""Dat ik hier gesolliciteerd heb".
"Dat heb je toch niet?" "Hoezo, heb je dan een vacature?" "Nee, op het ogenblik niet!" "Nou dan heb ik toch gesolliciteerd!". . J.W.van Steijn27-05-2007 21:48@óók
Bestaan van tokkies zullen we het over eens zijn, evenzeer als de onwenselijkheid/onmogelijkheid van het gedrag.
Gladio roept optreden, handhaven.
Gemeente roept: begeleid door agent waarschuwen. Maar waarschuwen voor wat dan. Voor wetgeving die nog gemaakt moet worden? en als dat dan zo is, vind je niet dat de tokkies al genoeg gewaarschuwd zijn. Is het niet het uitblijven van het optreden dat het gedrag continueert, nee zelfs stimuleert?
Je zegt dat eerst wetgeving aangepast moet worden. Voor een deel mee eens. Wanneer je begint met handhaven kom je al een heel eind. Werk is daar een belangrijk onderdeel van. Immers de sociale correctie van collega's doen een hoop.
Wetgeving wordt veeal aangepast naar aanleiding van signalen uti de buitenwereld, al dan niet "meervoudig geleed en pluriform gelaagd" gebracht. Ook berichten van 'de koude grond' zouden zo geïnterpreteerd moeten worden.
Als politici schuim op de bek krijgen moet men uit de kitchen blijven. Zij hervormen het maar. Het feit dat politici hier al dan niet reageren (je doet je naam eer aan) geeft aan hoeveel men luistert naar signalen.
En beste óók, zoals je de zaken voorstelt is met name één van de redenen voor het oprichten van Gladio geweest. Salonsociologie. `meervoudig geleed en pluriform gelaagd` praten, maar weer eens waarschuwen en geen resultaten, geen wetsveranderingen.
De politieke partijen in Arnhem die een landelijke vertegenwoordiging hebben zouden zich dit aan moeten trekken, ondanks het feit dat het signalen van de´koude grond´ zijn. Als zij zo begaan waren met het probleem zouden zij een ander beeld moeten tonen aan mevr Vogelaar. Vraag om wetgeving! Zet je politieke karakter in. Maar beste óók, jij weet net als ik dat bezoeken van Vogelaar niet gaat over mensen maar over geld. Geld, geld en nog eens geld.
En als laatste
`Dat schiet lekker op. Er reageert hier dan ook vrijwel geen enkele politicus meer.
Dat is al zo sinds de 'comments' zijn open gesteld.´
Kijk even serieus naar deze opmerking en zie het paradoxale daarvan! . Ruurd28-05-2007 16:13@Ruurd,
Dank dat je de communicatielijntjes openhoudt.
Met mij althans, een ambteloos, particuliere burger, die zich al tijden verre houdt van de gemeenteraadszaal of achterafzaaltjes.
Wat je bedoelt met die paradox, of dat ik mijn naam eer aan zou doen, is mij dan ook een volstrekt raadsel.
Het lijkt zelfs niet in de verste verte op inside info.
Geen raadsel is het, dat zich hier nog slechts heel af en toe een raadslid meldt. Alleen Van Gastel en Elferink, als ik die drie keer sinds de verkiezingen goed heb bijgehouden. En dan alleen nog om de eigen standpunten te herhalen. Niet om volop mee te denken en praten.
Tja, die ''hersenloze en kakelende politici" zullen gek zijn om zich hier het "schuim op de bek" te laten aanpraten...
...door lieden die aankeilers schrijven met "het rood voor de ogen".
Heb je trouwens gelezen dat die collega van Vogelaar,
Ter Horst, ook 500.000.000 knoeten gaat pompen in probleemwijken?
Niet zozeer om kopjes uit te delen aan katertjes,
maar om waar nodig hen de bel aan te binden*...
Tja, elk voordelig beleid heb ze nadelige kosten, he?
Morgen verder.
Over het verschil tussen
- terechte signalen van de werkvloer, waarnaar absloluut geluisterd moet worden,
- en simpel geroep aan de dovemansoren van de weerbarstige realiteit.
----------------
*Is waarschijnlijk weer een te softe metafoor.
Bedoelt wordt: niet waarschuwen, maar opbossen! . óók 29-05-2007 19:35--edit: dan Anno! . van Tiel31-05-2007 07:41Groetjes aan Infantiel. . Wolfheze31-05-2007 12:16@óók
Van mij mag Guusje ons geld daarin steken. Het gaat mij niet om het geld, het gaat om het eeuwige waarschuwen dat men doet in plaats van doorpakken. Het gaat mij erom dat de tokkie-kinderen ook een kans krijgen omdat ze zien dat hun ouders zich betrokken bij de samenleving opstellen, werken, wonen en leven.
En dat zal best wel geld kosten. Maar als je geld en hulpverleningscapaciteit gaat steken in waarschuwen, waarvan we toch zo zachtjes aan toch voorbeelden genoeg hebben dat het niet werkt, doe het dan niet. Joppie Cohen heeft het inmiddels, miljoenen euro's later, begrepen.
Je overige opmerkingen lijken mij off topic en bespreken we later wel eens. . Ruurd31-05-2007 18:57Ahrgh.... hou g*dverdomme eens op met symptoombestrijding en pak de problemen aan k*t-politiek...
Kick die tokkies het huis uit, twee jaar verplichte heropvoeding lijkt mij een passende maatregel... maar je gaat toch niet de tokkie-terreur negeren en de slachtoffers financieel compenseren. Misschien dat er dan ook nog wat van de 12 kinderen terecht komt!
'Aso-korting' buren na overlast
door Jessica Maas
Donderdag 21 juni 2007 - HILVARENBEEK - Mensen die al jarenlang overlast hebben van de buren, kunnen in aanmerking komen voor een korting op de huur. Dat blijkt uit een uitspraak van de kantonrechter in Breda. De directe buren van een Somalisch gezin in Hilvarenbeek, dat al jarenlang overlast geeft, hoeven maar de helft van de huur aan woningstichting Stromenland te betalen.
Volgens de rechter heeft Stromenland te weinig gedaan om overlast van het gezin, een moeder en twaalf kinderen, op te lossen. De bekende overlast-advocaat Bernard Tomlow uit Utrecht en de Woonbond spreken van een unieke en uitzonderlijke uitspraak. "In de nieuwe huurwet van 2003 staat dat overlast door buren als een gebrek aan woning wordt beschouwd. En de rechter heeft nu heel duidelijk gemaakt dat dit niet zomaar een papieren verklaring is", aldus advocaat Tomlow. Hij vindt het ongelooflijk dat Stromenland het zover heeft laten komen. "De woningstichting moet zich diep schamen."
De Woonbond is blij met de uitspraak van de kantonrechter. "Een pleister op de wonde. Mogelijk dat meer rechters hier toe over zullen gaan", reageert woordvoerder Hans Rozenboom. Directeur Hans Hulsbosch van Stromenland benadrukt dat de zaak in Hilvarenbeek een stuk genuanceerder ligt. "Een vrouw met twaalf kinderen zet je niet zomaar op straat. Dat is een heel lastig dilemma."
De buren in Hilvarenbeek - die de zaak hadden aangespannen - hebben aangegeven te willen verhuizen. Stichting Stromenland is nu op zoek naar een andere woning voor hen.
. Martijn22-06-2007 16:01
Gladio is opgeheven, reageren is niet meer mogelijk. |
 |
 |
 |
Laatste reacties:
Weergave op auteur | log
Uw uitlaatklep:
Partners:
Het laatste nieuws uit Arnhem:
|
 |
|
 |
 |